POLITIKA VRAĆANJA
- Opće odredbe
1.1. Ovaj žalbeni postupak provodi se u skladu s Zakonom br. 40/1964 Coll. Građanski zakonik s izmjenama i dopunama (u daljnjem tekstu "Građanski zakonik"), Zakonom br. 250/2007 Zb. o zaštiti potrošača s izmjenama i dopunama (dalje u tekstu „Zakon o zaštiti potrošača“), Zakon br. 102/2014 Zb. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan prostorija prodavatelja s izmjenama i dopunama Zakona br. 22/2004 Coll. o elektroničkoj trgovini s izmjenama i dopunama. I regulira pravni odnos između Prodavatelja, a to je:
1.2. Prodavatelj je tvrtka
Poslovni naziv: H&G Times s.r.o
Registrirani ured: Pod vinicou 417/45, 97217, Kanianka, Slovačka, Republika Slovačka
Upisano u trgovački registar Općinskog suda
ID broj:
PDV broj: 2120178566
PDV broj: SK2120178566
Bankovni račun: Tatra Banka, SK10 1100 0000 0029 4401 7351 , 2944017351/1100
, Swift: TATRSKBX
Prodavatelj je obveznik poreza na dodanu vrijednost
(dalje također "Prodavač" ili „Trgovac“ ) i svaka osoba koja je Kupac robe ili usluga koje Prodavatelj nudi na Internetskim stranicama Prodavatelja, a koja nastupa kao potrošač sukladno odredbama Općih uvjeta poslovanja objavljenih na Internetskim stranicama Prodavatelja, ovih Pravila reklamacije. i relevantni zakoni koji definiraju potrošača, u skladu s važećim zakonodavstvom Slovačke Republike, posebno zakoni: Zakon br. 102/2014 Zb. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan prostorija prodavatelja, s izmjenama i dopunama, Zakon br. 250/2007 Zb. o zaštiti potrošača s izmjenama i dopunama Zakona br. 40/1964 Građanski zakonik s izmjenama i dopunama
1.3. Kontakt e-pošte za Prodavatelja je:
E-pošta: info@freylish.sk
1.4 Prodavatelj preporuča potrošačima da svoja prava od odgovornosti za nedostatke robe, robe ili usluga (reklamacije) ostvaruju na adresi: H&G Times s.r.o., Pod vinicou 417/45, 97217 Kanianka, Slovačka Republika
1.5 Ovim Pravilnikom o reklamacijama uređuju se prava i obveze Kupca koji je potrošač prilikom ostvarivanja prava zbog nedostataka na artiklu (robi) ili uslugama u smislu ugovora o kupnji na daljinu sklopljenog s Prodavateljem putem Internet trgovine Prodavatelja.
1.6. Kupac je svaka osoba (fizička ili pravna osoba) koja je sklopila kupoprodajni ugovor s Prodavateljem putem web stranice Prodavatelja ili drugog sredstva komunikacije na daljinu.
1.7. Potrošač je Kupac koji je fizička osoba, a koji prilikom sklapanja kupoprodajnog ugovora putem web stranice Prodavatelja ne djeluje u okviru svoje poslovne djelatnosti.
1.8 Ovi propisi o reklamacijama uređuju pravne odnose između kupaca koji su potrošači i Prodavatelja. Osim iznimke navedene u točki 4.12. ovog Reklamacijskog postupka (izjava Prodavatelja o jamstvenom roku u slučaju da Kupac ne nastupa kao potrošač).
1.9. Proizvodi (u daljnjem tekstu i "Stvari" ili "Proizvodi") su robe i usluge koje su namijenjene prodaji i također su objavljene na web stranici Prodavatelja.
- Linkovi
2.1.Odnosi odgovornosti prodavatelja za nedostatke robe ili usluga (kao i drugi pravni odnosi koji mogu proizaći iz ugovornog odnosa) s fizičkim osobama koje pri sklapanju kupoprodajnog ugovora ne postupaju u okviru svoje poslovne djelatnosti ( potrošači) primjenjuju se osim općih odredbi Zakona br. 40/1964 Coll. Građanski zakonik s izmjenama i dopunama, kao i posebni propisi, osobito Zakon br. 102/2014 Zb. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan prostorija prodavatelja i Zakona br. 250/2007 Zb. o zaštiti potrošača.
2.2. Pravni odnosi koji proizlaze iz ostvarivanja prava iz odgovornosti za nedostatke između Prodavatelja i Kupca, koji je pravna ili fizička osoba, poduzetnik koji obavlja svoju djelatnost /osobe koje nisu u položaju potrošač/ regulirani su Zakonom br. 513/1991 Coll. Trgovački zakonik u aktualnoj verziji S iznimkom točke 4.12. ovog Reklamacijskog postupka (Izjava Prodavatelja o jamstvenom roku u slučaju da Kupac ne nastupa kao potrošač).
2.3. Sukladno §3, st. 1, slovo n), akt br. 102/2014 Zb. Prodavatelj obavještava potrošača da ne postoje posebni relevantni kodeksi ponašanja kojih se prodavatelj obvezao poštovati, pri čemu se kodeks ponašanja podrazumijeva kao dogovor ili skup pravila koja definiraju ponašanje prodavatelja. , koji se obvezao pridržavati se ovog kodeksa u odnosu na jedan ili više posebnih poslovnih običaja, odnosno poslovnih sektora, ako isti nisu utvrđeni zakonom, drugim pravnim propisom ili mjerom tijela javne uprave), koje je prodavatelj obvezuju se pridržavati te način na koji se potrošač može upoznati s njima ili dobiti njihov tekst.
III. Odgovornost prodavatelja za nedostatke proizvoda (roba i usluga)
3.1. Prodavatelj se obvezuje isporučiti predmet (robu) ili uslugu u skladu sa sklopljenim kupoprodajnim ugovorom, odnosno u potrebnoj kvaliteti, količini i bez nedostataka (stvarnih, pravnih).
3.2 Kupac ima pravo pregledati prodani artikl ili uslugu prije preuzimanja.
- Jamstvo
4.1. Jamstveni rokovi počinju od trenutka kada Kupac primi artikl ili uslugu. Ako kupljenu stvar u rad stavlja poduzetnik koji nije prodavatelj, jamstveni rok počinje teći tek od dana puštanja stvari u rad, ako je kupac naručio puštanje u rad najkasnije u roku od tri tjedna. nakon preuzimanja predmeta te uredno i pravodobno pružio suradnju potrebnu za izvršenje usluge.
4.1.1. Pravo od odgovornosti za nedostatke kvarljivih stvari Kupac je dužan ostvariti najkasnije sljedeći dan nakon kupnje; u suprotnom će prava isteći.
4.2.Ako se ne radi o kvarljivim artiklima ili rabljenim artiklima, Prodavatelj odgovara za nedostatke koji nastanu nakon primitka artikla tijekom jamstvenog roka (jamstva). Jamstveni rok je 24 mjeseca. Ako je na prodanom artiklu, pakiranju ili priloženim uputama označen rok korištenja, jamstveni rok ne prestaje prije isteka tog roka.
4.3 Ukoliko se radi o rabljenoj stvari, Kupac i Prodavatelj mogu ugovoriti i kraći jamstveni rok, ali ne kraći od 12 mjeseci.
4.4 Za stvari koje su namijenjene duljem vremenskom razdoblju, posebnim propisima utvrđuje se jamstveni rok duži od 24 mjeseca. Jamstveni rok duži od 24 mjeseca može se odnositi samo na neki dio artikla.
4.5. Na zahtjev Kupca Prodavatelj je dužan dostaviti pisano jamstvo (jamstveni list). Ukoliko priroda stvari to dopušta, umjesto jamstvenog lista dovoljno je izdati dokaz o kupnji.
4.6. Izjavom u jamstvenom pismu izdanom Kupcu ili u oglasu, Prodavatelj može dati jamstvo koje premašuje opseg jamstva utvrđenog ovim zakonom. U jamstvenom pismu Prodavatelj će odrediti uvjete i opseg ovog jamstva.
4.7. Jamstveni rokovi počinju teći od trenutka preuzimanja artikla od strane Kupca. Ukoliko kupljenu stvar u rad stavlja poduzetnik koji nije Prodavatelj, jamstveni rok počinje teći od dana puštanja stvari u rad, pod uvjetom da je Kupac naručio puštanje u rad najkasnije u roku od tri tjedna. nakon preuzimanja predmeta te uredno i pravodobno pružio suradnju potrebnu za izvršenje usluge.
4.8. Ako dođe do zamjene za novi artikl, jamstveni rok počinje ponovno teći od primitka novog artikla.
4.9. Ako se dio nove stvari mijenja, ako to priroda stvari dopušta. Jamstveni rok za navedeni dio počinje ponovno teći nakon preuzimanja nove stvari. Isto vrijedi i ako se mijenja dio stvari za koji je dano jamstvo.
4.10. Prava od odgovornosti za nedostatke proizvoda za koje vrijedi jamstveni rok prestaju ako nisu iskorištena u jamstvenom roku.
4.11. Jamstveni rok se produljuje za vrijeme u kojem je roba bila pod reklamacijom. Prava od odgovornosti za nedostatke proizvoda za koja vrijedi jamstveni rok prestaju ako nisu ostvarena u jamstvenom roku.
4.12. Slijedeći § 429, par. 2. Zakona br. 513/1991 Coll. Trgovačkog zakona s izmjenama i dopunama, Prodavatelj izjavljuje da u slučaju duljine jamstvenog roka u poslovnim odnosima između Prodavatelja i Kupca, koji ne nastupa kao potrošač, Prodavatelj preuzima jamstvo za kvalitetu roba i usluga za trajanje od 12 mjeseci.
Pravo od odgovornosti za nedostatke kvarljivih stvari Kupac je dužan ostvariti najkasnije sljedeći dan nakon kupnje; u suprotnom će prava isteći.
Jamstveni rok počinje teći prema odredbama čl. IV. točka 4.1. ovog Pravilnika o prigovorima.
- Postupak za ostvarivanje prava iz odgovornosti za nedostatke (Prigovor)
5.1. Prigovor potrošač može podnijeti na adresu navedenu u točki 1.4. ovih DP-ova. Potrošač može reklamirati u svim poslovnicama prodavatelja, gdje je moguć zaprimanje reklamacije na prodane proizvode ili pružene usluge, ili kod za to ovlaštene osobe, Prodavatelj preporuča Kupcu da podnese račun, jamstveni list ili drugi dokument kojim se dokazuje kupnja predmetnog proizvoda od Prodavatelja. Prodavatelj preporuča Kupcu da prilikom reklamacije opiše nedostatak robe ili usluge. Kupac može podnijeti zahtjev Prodavatelju i putem trećih osoba.
5.1.1. Prodavatelj preporuča Kupcu reklamaciju robe uz detaljan opis nedostatka na robi i dokument koji dokazuje kupnju robe od Prodavatelja (npr. dokaz o plaćanju, račun, jamstveni list), kako bi se ubrzao postupak reklamacije.
5.1.2 U slučaju reklamacije Prodavatelj preporuča slanje robe preporučenom poštom. Prodavatelj preporuča da robu ne šaljete pouzećem, koju Prodavatelj neće prihvatiti.
5.1.3 Prodavatelj je dužan potrošaču izdati potvrdu prilikom reklamacije. Ukoliko se reklamacija vrši putem sredstava daljinske komunikacije, Prodavatelj je dužan potrošaču odmah dostaviti potvrdu reklamacije; ako potvrdu nije moguće dostaviti odmah, mora se dostaviti bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije zajedno s ispravom o izvršenju potraživanja; potvrdu o prijavi reklamacije nije potrebno dostavljati ako potrošač ima mogućnost dokazati primjenu reklamacije na drugi način.
5.1.4 Prodavatelj je dužan izdati pisani dokument o postupanju po prigovoru najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja prigovora, a najkasnije uz dokument o postupanju po prigovoru, ako je rok za postupanje po prigovoru. počela teći od dana preuzimanja predmeta reklamacije od strane prodavatelja.
5.1.5. Rješavanje reklamacije podrazumijeva završetak reklamacijskog postupka predajom popravljenog proizvoda, zamjenom proizvoda, povratom kupovne cijene proizvoda, plaćanjem odgovarajućeg popusta na cijenu proizvoda, pisanim pozivom za preuzimanje. prekomjerna izvedba ili njeno opravdano odbijanje,
5.2.Rješavanje reklamacije ne utječe na pravo potrošača na naknadu štete prema posebnom propisu.
5.3 Prodavatelj je dužan odrediti način rješavanja reklamacije prema § 2. slov m) Zakona br. 250/2007 Zb. u važećem tekstu (uklanjanje reklamacije znači prekid reklamacijskog postupka predajom popravljenog proizvoda, zamjenom proizvoda, povratom kupovne cijene proizvoda, plaćanjem odgovarajućeg popusta na cijenu proizvoda, pisanim pozivom na preuzimanje prekoračenja performansi ili opravdanog odbijanja ) odmah, u složenim slučajevima najkasnije 3 radna dana od dana reklamacije, u opravdanim slučajevima, posebno ako je potrebna složena tehnička procjena stanja proizvoda ili usluge, najkasnije do 30 dana od dana podnošenja zahtjeva. Nakon utvrđivanja načina obrade odštetnog zahtjeva, odštetni zahtjev se obrađuje odmah, u opravdanim slučajevima odštetni zahtjev se može obrađivati i naknadno; međutim, obrada zahtjeva ne može trajati duže od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva. Ako je predmet prigovora prodavatelj preuzeo kasnije od dana podnošenja prigovora, rokovi za rješavanje prigovora prema ovom stavku počinju teći od dana preuzimanja predmeta prigovora. od strane prodavača; ali najkasnije od trenutka kada prodavatelj onemogući ili onemogući preuzimanje predmeta tražbine. Nakon isteka roka za rješavanje prigovora, potrošač ima pravo odustati od ugovora ili ima pravo zamijeniti proizvod (predmet prigovora) za novi proizvod.
5.4. Ukoliko je potrošač reklamirao proizvod unutar prvih 12 mjeseci od kupnje, Prodavatelj može reklamaciju odbiti samo na temelju stručne procjene; neovisno o rezultatu vještačenja, od potrošača se ne može zahtijevati plaćanje troškova vještačenja niti drugih troškova povezanih s vještačenjem. Prodavatelj je dužan potrošaču dostaviti presliku stručne ocjene kojom se obrazlaže odbijanje reklamacije najkasnije u roku od 14 dana od dana obrade reklamacije.
5.5. Ukoliko je potrošač reklamirao proizvod nakon proteka 12 mjeseci od kupnje, a Prodavatelj ga je odbio, osoba koja je rješavala reklamaciju dužna je u dokumentu o rješavanju reklamacije naznačiti kome potrošač može poslati proizvod na stručnu procjenu. . Ukoliko se proizvod šalje na vještačenje ovlaštenoj osobi, troškove vještačenja, kao i sve ostale povezane troškove, snosi Prodavatelj, neovisno o rezultatu vještačenja. Ako potrošač stručnom procjenom dokaže odgovornost Prodavatelja za nedostatak, može ponovno podnijeti reklamaciju; jamstveni rok ne istječe za vrijeme obavljanja vještačenja. Prodavatelj je dužan potrošaču u roku od 14 dana od dana ponovnog podnošenja prigovora nadoknaditi sve troškove vještačenja, kao i sve s tim u vezi namjenski učinjene troškove. Obnovljeni zahtjev ne može se odbiti.
5.6. Potrošač ima pravo na naknadu nužnih troškova (osobito poštarine plaćene prilikom slanja reklamirane robe), nastalih u vezi s ostvarivanjem legitimnih prava iz odgovornosti za nedostatke robe i usluga. U slučaju odustajanja od ugovora zbog nedostatka artikla ili usluge, potrošač također ima pravo na naknadu troškova ovog odustajanja.
5.7 Zahtjevi za stručnu ocjenu u skladu s točkom 5.4. ovog članka:
Stručna procjena mora sadržavati:
- a) identifikaciju osobe koja obavlja stručnu procjenu,
- b) točnu identifikaciju ocjenjivanog proizvoda,
- c) opis stanja proizvoda,
- d) rezultat ocjenjivanja,
- e) datum izrade vještačenja.
5.8. Ukoliko priroda proizvoda to dopušta, potrošač će proizvod predati Prodavatelju (označenoj osobi) prilikom reklamacije. Ako narav proizvoda ne dopušta isporuku proizvoda prodavatelju (ovlaštenoj osobi), kupac može zahtijevati otklanjanje nedostatka na mjestu gdje se proizvod nalazi ili s prodavateljem (ovlaštenom osobom) dogovoriti otklanjanje nedostatka. način prijevoza proizvoda prilikom reklamacije.
5.9 U jamstveni rok ne uračunava se vrijeme od ostvarivanja prava na odgovornost za nedostatke do trenutka kada je kupac bio dužan preuzeti stvar nakon izvršenog popravka. Prodavatelj je dužan Kupcu dati potvrdu o tome kada je ostvario pravo, te o popravku i trajanju popravka.
- Prava kupca kod ostvarivanja prava iz odgovornosti za nedostatke
6.1. Ukoliko se radi o kvaru koji se može otkloniti, Kupac ga ima pravo otkloniti besplatno, na vrijeme i uredno. Prodavatelj je dužan nedostatak ukloniti bez nepotrebnog odgađanja.
6.2. Umjesto otklanjanja nedostatka, Kupac može zahtijevati zamjenu artikla, ili ako se nedostatak odnosi samo na dio artikla, zamjenu dijela, ako to ne uzrokuje nerazumne troškove za Prodavatelja s obzirom na cijenu robe ili ozbiljnosti nedostatka.
6.3 Prodavatelj uvijek može zamijeniti neispravan artikal umjesto otklanjanja kvara, ako to ne uzrokuje ozbiljne poteškoće Kupcu.
6.4.Ukoliko se radi o nedostatku koji se ne može otkloniti i koji onemogućuje pravilno korištenje stvari kao stvari bez nedostatka, Kupac ima pravo zamijeniti stvar ili ima pravo odustati od ugovora. Ista prava pripada kupcu ako se nedostaci mogu otkloniti, ali ako kupac ne može pravilno koristiti stvar zbog ponovnog pojavljivanja nedostatka nakon popravka ili zbog većeg broja nedostataka.
6.5 Ukoliko se radi o drugim nepopravljivim nedostacima, Kupac ima pravo na razuman popust od cijene artikla.
VII. Završne odredbe
7.1. Žalbeni postupak čini sastavni dio Općih uvjeta i Načela i uputa o zaštiti osobnih podataka ove web stranice. Dokumenti - Opći uvjeti poslovanja te Načela i upute o zaštiti osobnih podataka ove Internet stranice objavljeni su na domeni Internet stranice Prodavatelja.
7.2. U slučaju promjene Pritužbenog postupka, odnos između Kupca i Prodavatelja reguliran je Pritužbenim postupkom koji je na snazi u trenutku sklapanja Ugovora o kupoprodaji, do trenutka njegovog raskida.
7.3. Pravila reklamacije važe i vrijede u trenutku objave na web stranici Prodavatelja 10.10.2021